De stations Grevenbroich, Güstorf, Bedburg (Erft), Bergheim (Erft) en Elsdorf liggen aan de spoorlijn Neuss - Horrem / Düren.
Een kaart van de spoorlijn Neuss - Düren.
Alle foto's zijn gemaakt op 12 en 13 juni 1994 door W. Vos.
Grevenbroich
Het station Grevenbroich ligt aan de spoorlijnen Neuss - Düren en Rheydt - Köln bij km. 34.222.
De beveiliging van dit station bestaat uit twee posten t.w. stellwerk Gnf aan de noordzijde en stellwerk Gs aan de zuidzijde.
In post Gnf is een Drucktastenstellwerk von Siemens en in post Gs is een mechanisch toestel Einheitsbauart, diverse Hersteller geplaatst.
Noordzijde (stellwerk Gnf)
Het stationsgebouw met de sporen in zuidelijke richting d.d. 12 juni 1994.
Het emplacement in noordelijke richting met op de achtergrond het stellwerk Gnf d.d. 12 juni 1994.
De noordzijde van het emplacement met de aankomst van een trein Den Haag - Keulen d.d. 12 juni 1994.
Het Dr toestel in stellwerk Gnf d.d. 12 juni 1994.
Een detail van het Dr toestel in stellwerk Gnf d.d. 12 juni 1994.
Een detail van het Dr toestel in stellwerk Gnf d.d. 12 juni 1994.
Zuidzijde (stellwerk Gs)
De zuidzijde van het emplacement in noordelijke richting d.d. 12 juni 1994.
De sporen richting Rommerskirchen en Güstorf d.d. 12 juni 1994.
De handelinrichting in stellwerk Gs. d.d. 12 juni 1994.
De handelinrichting in stellwerk Gs. d.d. 12 juni 1994.
Twee van de drie blokkasten in stellwerk Gs. d.d. 12 juni 1994.
Eén van de drie blokkasten in stellwerk Gs d.d. 12 juni 1994.
De derde blokkast in stellwerk Gs d.d. 12 juni 1994.
De bedieningstoestellen voor de overweg bij stellwerk Gs d.d. 12 juni 1994.
Met ingang van 26 maart 2006 is de klassieke beveiliging te Grevenbroich vervallen en is de beveiliging van dit station een onderdeel geworden van de ESTW beveiliging bediend vanuit de Betriebscentrale te Duisburg.
Güstorf
Het station Güstorf ligt aan de spoorlijn Neuss - Düren bij km. 31.221.
De beveiliging van dit station bestaat uit twee posten t.w. stellwerk Gn aan de noordzijde en stellwerk Gf aan de zuidzijde.
In de beide posten zijn mechanische toestellen Einheitsbauart, diverse Hersteller geplaatst.
Noordzijde (stellwerk Gn)
De sporen richting Grevenbroich d.d. 12 juni 1994.
Het stellwerk Gn d.d. 12 juni 1994.
De handelinrichting in stellwerk Gn d.d. 12 juni 1994.
De handelinrichting in stellwerk Gn d.d. 12 juni 1994.
De blokkast in stellwerk Gn d.d. 12 juni 1994.
Zuidzijde (stellwerk Gf)
Het emplacement in noordelijke richting ter hoogte van stellwerk Gf d.d. 12 juni 1994.
Het stellwerk Gf d.d. 12 juni 1994.
De handelinrichting in stellwerk Gf d.d. 12 juni 1994.
De blokkast in stellwerk Gf d.d. 12 juni 1994.
Tussen de stations Güstorf en Bedburg (Erft) ligt bij km. 26.477 het station Neurath.
De wissels en seinen in dit station worden bediend door een Dr toestel dat is geplaatst in het stellwerk Gf te Güstorf.
Het Dr toestel voor de bediening van de wissels en seinen in het station Neurath in stellwerk Gf te Güstorf d.d. 12 juni 1994.
Met ingang van 26 maart 2006 is de klassieke beveiliging te Güstorf vervallen en is de beveiliging van dit station een onderdeel geworden van de ESTW beveiliging bediend vanuit de Betriebscentrale te Duisburg.
Bedburg (Erft)
Het station Bedburg (Erft) ligt aan de spoorlijn Neuss - Düren bij km. 21.194.
Bij dit station ligt de splitsing van de spoorlijnen richting Köln en richting Düren.
De beveiliging van dit station bestaat uit twee posten t.w. stellwerk Bn aan de noordzijde en stellwerk Bf aan de zuidzijde.
In de post Bn is een mechanisch toestel Einheitsbauart, diverse Hersteller en in de post Bf is een mechanisch toestel, Bauform noch nicht näher bestimmt geplaatst.
Noordzijde (stellwerk Bn)
Het emplacement in noordelijke richting met het stellwerk Bn d.d. 13 juni 1994.
De aankomst van een trein uit de richting Grevenbroich d.d. 13 juni 1994.
De handelinrichting in stellwerk Bn d.d. 13 juni 1994.
De handelinrichting in stellwerk Bn d.d. 13 juni 1994.
De blokkast in stellwerk Bn d.d. 13 juni 1994.
Zuidzijde (stellwerk Bf)
Het emplacement in noordelijke richting gezien vanuit het stellwerk Bf d.d. 13 juni 1994.
Het vertrek van een trein richting Bergheim gezien vanuit het stellwerk Bf d.d. 13 juni 1994.
Het emplacement in zuidelijke richting met het stellwerk Bf d.d. 13 juni 1994.
Het vertrek van een trein richting Düren met rechts het stellwerk Bn d.d. 13 juni 1994.
De zuidzijde van het emplacement met links het spoor richting Bergheim en rechts het spoor richting Elsdorf d.d. 13 juni 1994.
De handelinrichting in stellwerk Bf d.d. 13 juni 1994.
De handelinrichting in stellwerk Bf d.d. 13 juni 1994.
De blokkast in stellwerk Bf d.d. 13 juni 1994.
De "Winde" voor de bediening van het inrijsein zijde Elsdorf d.d. 13 juni 1994.
Met ingang van 27 oktober 2007 is de klassieke beveiliging te Bedburg (Erft) vervallen en is de beveiliging van dit station een onderdeel geworden van de ESTW beveiliging bediend vanuit de Betriebscentrale te Duisburg.
Bergheim (Erft)
Het station Bergheim (Erft) ligt aan de spoorlijn Bedburg (Erft) - Horrem bij km. 4.340
De beveiliging van dit station bestaat uit één post; in deze post is een stelknoptoestel Bauart E43 mit Lampenüberwachung en een blokkast geplaatst.
De sporen zijde Horrem d.d. 13 juni 1994.
Het interieur van het stellwerk Bf d.d. 13 juni 1994.
De blokkast in stellwerk Bf d.d. 13 juni 1994.
Met ingang van 27 oktober 2007 is de klassieke beveiliging te Bergheim (Erft) vervallen en is de beveiliging van dit station een onderdeel geworden van de ESTW beveiliging bediend vanuit de Betriebscentrale te Duisburg.
Elsdorf
Het station Elsdorf ligt aan de spoorlijn Bedburg (Erft) - Düren bij km. 14.940.
De beveiliging van dit station bestaat uit één post; in deze post was een Drucktastenstellwerk von Siemens geplaatst.
De sporen richting Bedburg (Erft) met op de achtergrond het stellwerk d.d. 13 juni 1994.
De noordzijde van het emplacement d.d. 13 juni 1994.
Het DR toestel in stellwerk Ef d.d. 13 juni 1994.
De spoorlijn Bedburg (Erft) - Düren is in 1995 opgeheven en vervolgens opgebroken.