De voorzijde van het oude stationsgebouw d.d. 5 augustus 1969. (Foto: J.C. de Jongh) (bron: Stichting SNR Railverzamelingen) (links)
en de straatzijde op het uit 1870 daterende stationsgebouw van Barendrecht,
dat kan worden gezien als een vernieuwd type 4e klasse Waterstaatstation ontworpen door de architect K.H. van Brederode d.d. 10 maart 1972. (Foto: R. Ankersmit (†)) (rechts).
Het 2e perron en het uit 1870 daterende stationsgebouw met rechts het raccordement naar de kolenloodsen van Berkman (links)
en het emplacement gezien in noord-westelijke richting met rechts de stenentrein 4.4778 (Essen - Roosendaal - Beverwijk of IJmuiden) (links).
De stenen zijn bestemd voor de verlenging van de pieren voor de haven van IJmuiden d.d. 30 maart 1965.
(Foto's: R. Ankersmit (†))
De passage van de goederentrein 4.4022 getrokken door de locomotief NS 1002 onderweg van Roosendaal naar Rotterdam Zuid Goederen (links).
Op de voorgrond een ruitvormig blauw bord (SR 304) dat aangeeft waar een reizigerstrein van 11 bakken moet stoppen.
en de reizigerstrein van Amsterdam CS naar Antwerpen of Brussel en Vlissingen, bestaande uit het Benelux-treinstel NMBS 220904 en het treinstel NS ELD4 738 bij km 38,9 (rechts) d.d. 30 juli 1968
Het niet-geëlektrificeerde spoor is de verbinding naar Waalhaven Zuid.
(Foto's: R. Ankersmit (†))
Het nieuwe stationsgebouw d.d. 12 september 1973. (Foto: R. Ankersmit (†)) (links)
en d.d. 31 december 1974. (Foto: F.J. Hoevenagel) (bron: Stichting SNR Railverzamelingen) (rechts)
De vrijdagse kalktrein 581241 van Duitsland naar Shell in Pernis getrokken door locomotief NS 1153 en bestaande uit diverse DB silowagens type Ucs d.d. 10 maart 1972 (links)
en een goederentrein bestaande uit silowagens en getrokken door twee diesellocomotieven serie 2200 passeert Barendrecht Aansluiting
op weg naar Rotterdam Zuid Goederen vanuit Rotterdam Waalhaven d.d. 17 juli 1969 (rechts).
(Foto's: R. Ankersmit (†))
Het emplacement in noordelijke richting (links) en in zuidelijke richting (rechts) d.d. 9 december 1978.
(Foto's: Wim Vos)
De emplacementstekening van Barendrecht.
De situatietekening bij Barendrecht Aansluiting.
Het AR - tableau in post T (links) en een close-up van het tableau met de sporen bij Barendrecht Aansluiting (rechts) d.d. 9 januari 1975.
(Foto's: R. Ankersmit (†)
Het AR - tableau in post T d.d. 9 december 1978.
(Foto: Wim Vos)
Een detail van het AR - tableau in post T d.d. 9 december 1978.
(Foto's: Wim Vos)
De tekening van het AR - tableau in post T.
Terug naar Home
Terug naar seinhuizen