Het oude en het nieuwe stationsgebouw d.d. 30 juli 1969. (Foto: F.J. Hoevenagel) (bron: Stichting SNR Railverzamelingen) (links)
en het nieuwe stationsgebouw. (bron: www. stationsweb.nl (rechts).
Het baanvak Alkmaar - Uitgeest bij Castricum met de stukgoederentrein 4579 (Amsterdam Rietlanden - Alkmaar), bestaande uit locomotief 2259, 28 groepswagens GW en achteraan een goederentreinbagagewagen d.d. 8 mei 1960 (links)
en het emplacement gezien in noordelijke richting met het 2e perron met overkapping en rechts het stationsgebouw en het niet meer gebruikte 1e perron.
Naast het station staat de houten goederenloods en rechts van de fietsenstalling staat het voormalige reservoirgebouw.
Langs het perron staat het treinstel ElD4 665 als reizigerstrein trein 2244 (Den Helder - Haarlem - Amsterdam) (rechts) d.d. 5 april 1960. (Foto's: R. Ankersmit (†))
Het vertrek van dezelfde trein d.d. 5 april 1960 (links) en de NS slijptrein, met de locomotieven 2516 en (waarschijnlijk) 2508 (rechts) d.d. 2 april 1965.
(Foto's: R. Ankersmit (†))
De noordzijde van het emplacement met links de spooraansluiting van het provinciaal Ziekenhuis "Duin en Bosch" (links)
en de zuidzijde van het emplacement gezien in noordelijke richting.
Op het kopspoortje staat een tot montagewagen verbouwde gesloten goederenwagen (rechts) d.d. 8 mei 1960.
(Foto's: R. Ankersmit (†))
De emplacementstekening van Castricum.
Het AR tableau in post T d.d. 2 april 1965.
(Foto: R. Ankersmit (†))
Tekening van het AR - tableau in post T.
De halte Onze Lieve Vrouwe ter Nood, tussen Castricum en Heiloo met trein 2448 (Den Helder - Amsterdam CS), bestaande uit de treinstellen ElD2 339, ElD2 328 en ElD4 746 d.d. 5 april 1960.
(Foto: R. Ankersmit (†))
De emplacementstekening van Castricum na de bovengenoemde wijzigingen.
Tekening van het AR - tableau in post T na de bovengenoemde wijzigingen.
Terug naar Home
Terug naar seinhuizen