Het imposante stationsgebouw (links) en de straatzijde van het hoofdgebouw (rechts) d.d. 21 juli 1975.
(foto's: F.J. Hoevenagel (bron: Stichting SNR Railverzamelingen)
De noordzijde van het emplacement in zuidelijke richting d.d. 7 februari 1981.
(Foto's: Wim Vos)
De zuidzijde van het emplacement in noordelijke richting (links) en het emplacement in zuidelijke richting met de sporen richting Sliedrecht en Lage Zwaluwe (rechts) d.d. 7 februari 1981.
(Foto's: Wim Vos)
Een kastje voor de electrische bediening van een wissel (links) en een kastje voor het "nemen" van de vrijgave rangeren (rechts) d.d. 7 februari 1981.
(Foto's: Wim Vos)
De weegbrug met het bedieningshuisje in spoor 4 (links) en een close-up van de weegbrug met het weegbrugsein (rechts) d.d. 14 mei 1978.
(foto's: F.J. Hoevenagel (bron: Stichting SNR Railverzamelingen)
De emplacementstekening van Dordrecht.
De noordzijde van het emplacement met links post T d.d. 7 februari 1981. (Foto: Wim Vos) (links)
en post T d.d. 13 juli 1978. (Foto: F.J. Hoevenagel) (bron: Stichting SNR Railverzamelingen) (rechts).
Het NX tableau in post T d.d. 30 maart 1965. (Foto: R. Ankersmit (†)) (links)
en hetzelfde tableau d.d. 7 februari 1981. (Foto: Wim Vos) (rechts).
Een detail van het NX tableau in post T d.d. 7 februari 1981.
(Foto's: Wim Vos)
Een detail van het NX tableau in post T met de extra knoppen en signaleringslampjes voor de koppeling met het blokstelsel C richting Sliedrecht.
De linker foto is gemaakt op 10 februari 1978 door R. Ankersmit (†) en de rechter foto is gemaakt op 7 februari 1981 door Wim Vos.
Tekening van het NX tableau in post T.
De zuidzijde van het emplacement gezien vanuit post I (links) en de aankomst van een trein uit de richting Sliedrecht gezien vanuit post I (rechts) d.d. 7 juni 1975.
(Foto's: Wim Vos)
De blokkast in post I d.d. 7 juni 1975.
(Foto's: Wim Vos)
Tekening van de blokkast in post I.
De oude draaibrug in de spoorbrug over de Oude Maas bij Dordrecht met een goederentrein van Venlo naar Rotterdam IJsselmonde getrokken door de locomotief NS 1152 (links)
en dezelfde brug gezien vanuit een andere richting (rechts) d.d. 8 oktober 1969.
De pijlers met steunen voor de nieuwe hefbrug zijn al gereed.
(Foto's: J.C. de Jongh) (bron: Stichting SNR Railverzamelingen).
De bruggen over de Oude Maas d.d. 1 november 1973 (Foto: J. Muijs) (links)
en het treinstel NS ElD2 371 en twee Beneluxtreinstellen ElD2 als trein 122 Brussel - Amsterdam passeren de brug over de Oude Maas d.d. 13 juli 1978. (Foto: F.J. Hoevenagel) (rechts).
(bron: Stichting SNR Railverzamelingen)
Op de beide foto's is duidelijk zichtbaar dat de verkeersbrug wel op Rijnhoogte ligt en de spoorbrug niet.
De straatzijde van het stationsgebouw d.d. 12 augustus 1975 (links) en de perronzijde van hetzelfde stationsgebouw d.d. 16 juli 1977 (rechts).
(Foto's: F.J. Hoevenagel) bron: Stichting SNR Railverzamelingen)
De sporen richting Dordrecht met rechts het spoor richting Moerdijk (links) en de noordzijde van het emplacement in zuidelijke richting (rechts) d.d. 21 augustus 1981.
(Foto's: Wim Vos)
Het emplacement in zuidelijke richting (links) en de zuidzijde van het emplacement in noordelijke richting (rechts) d.d. 21 augustus 1981.
(Foto's: Wim Vos)
De sporen richting Roosendaal (r.), Breda (m.) en Geertruidenberg (l.) (links) en de passage van een goederentrein richting Roosendaal getrokken door een locomotief van de serie 1000 (rechts) d.d. 21 augustus 1981.
(Foto's: Wim Vos)
Twee kastjes voor de plaatselijke bediening van het uitrijsein 174 (links) en twee telefoonkastjes en twee kastjes voor de plaatselijke bediening van de inrijseinen zijde Roosendaal en Breda (rechts) d.d. 21 augustus 1981.
(Foto's: Wim Vos)
De emplacementstekening van Lage Zwaluwe.
De tekening van het baanvak Lage Zwaluwe - Moerdijk.
De tekening van het baanvak Lage Zwaluwe - Geertruidenberg.
Het V-NX toestel in post T Dordrecht d.d. 7 februari 1981.
(Foto: Wim Vos)
Details van het V-NX toestel in post T Dordrecht d.d. 7 februari 1981.
(Foto's: Wim Vos)
Het V-NX toestel in post T Dordrecht d.d. 4 april 1984.
(Foto: J.G.C. van de Meene)
Details van het V-NX toestel in post T Dordrecht d.d. 4 april 1984.
(Foto's: J.G.C. van de Meene)
De tekening van het V-NX toestel.
De seinhuiswachter heeft op de knop "NORMAAL" (normale rijweginstelling) gedrukt; het witte lampje boven deze knop is gaan branden (links)
en de seinhuiswachter heeft gedrukt op de knop met het pijltje bij sein 174, in het bijbehorende seinsymbool brandt nu rood licht en het witte licht bij de knop NORM is gedoofd (rechts).
De rijweg is ingesteld. De wissellampjes bij wissels 173 en 189 branden met rood licht. Ze liggen in de goede stand en zijn vergrendeld.
In het seinsymbool bij sein 174 is het rode lampje gedoofd en brand het gele, ten teken dat het sein een ander beeld toont dan 'stop' of 'rijden op zicht'.
De knop "NORMAAL" is al gedrukt. Daarna is de knop met het pijltje bij sein 180 gedrukt.
Het gele lampje brandt. De wissellampjes in de rijweg branden met rood knipperlicht, ten teken dat ze aan het omlopen zijn. (links)
en de rijweg is ingesteld. De wissellampjes bij wissels 181, 183 en 185 branden met rood licht. Ze liggen in de goede stand en zijn vergrendeld.
In het seinsymbool bij sein 180 is het rode lampje gedoofd en brand het gele, ten teken dat het sein een ander beeld toont dan 'stop' of 'rijden op zicht' (rechts).
Er zijn rijwegen ingesteld van sein 180 op spoor 3 naar Breda en van sein 174 op spoor 1 naar Roosendaal.
Terug naar Home
Terug naar seinhuizen