Een gedeelte van de voorgevel van het stationsgebouw aan de Rijnstraat (links) en langs het perron een treinstel van het materieel '46 in lichtgroene kleur met de nieuwste 'snor'
en op het middenspoor een tweerijtuigstel materieel '54 in de oorspronkelijke kleuren, maar met een gele afdekplaat voor de typhoons, vooruitlopend op het aanbrengen van gele strepen (rechts) d.d. 12 juni 1962.
(Foto's: J. Vogels)
De sporen, de perrons, het stationsgebouw en de stationskappen in westelijke richting (links) en het emplacement in westelijke richting gezien vanuit Post T (I) (rechts) d.d. 17 juni 1961.
(Foto's: R. Ankersmit)
Het emplacement in oostelijke richting gezien vanuit post T (I) (links)
en de vertrekkende trein 167 (Den Haag SS - Groningen) bestaande uit de treinstellen NS ElD2 337, ElD4 726, postrijtuig Pec 915, en treinstel ElD4 718.
Op de achtergrond post T en in de verte het stationsgebouw en de perrons. (rechts) d.d. 17 juni 1961.
(Foto's: R. Ankersmit)
Het emplacement in westelijke richting gezien vanuit post T (I) met de rangerende locomotief NS 2530 met de couchetterijtuigen NS Bc 7002 en Bc 7009 (links)
en locomotief NS 2530 met twaalf lege rijtuigen van de 'Bergland Expres' als trein 15603 (Den Haag SS - Den Haag HS) op het begin van de verbindingsbaan tussen Den Haag SS en Den Haag HS (rechts) d.d. 24 juni 1962.
(Foto's: R. Ankersmit)
De losse locomotief NS 1148 van de Bergland Express op de verbindingsbaan tussen Den Haag SS en Den Haag HS d.d. 24 juni 1962.
De locomotief rijdt onder treinnummer 8043 (op zondag) van Den Haag SS naar Rotterdam Zuid Goederenstation.
Links een rangeerseinpaal en rechts de dieselelektrische locomotief 2488. (Foto: R. Ankersmit) (links)
en het emplacement in westelijke richting gezien vanuit post T. (bron: Het Utrechts Archief) (rechts).
De verbindingsbaan tussen de stations Den Haag SS en HS met rechts diverse spooraansluitingen beveiligd door rangeerseinpaal Q d.d. 17 juni 1961.
(Foto: R. Ankersmit)
De 'Bergland Express' D 561 bestaande uit 15 rijtuigen en getrokken door loc NS 1148 bij binnenkomst onder het viaduct met de sporen van Den Haag HS naar Leiden d.d. 24 juni 1962.
Op de voorgrond is de rangeerstoplantaarn Wo te zien en links het onderstation.
(Foto: R. Ankersmit)
De emplacementstekening van Den Haag SS.
(
)
De afbraak van post I (T) d.d. 14 april 1973.
(Foto: H. van Keulen)
Tekening van het stelknoptoestel in post I (T).
De oostzijde van het emplacement met de overweg in de Weteringkade - Schenkkade, post II en het Schenkviaduct d.d. 28 augustus 1967.
Op de achtergrond het spoorviaduct in de Oude Lijn en de Hofpleinlijn.
Bij de overweg het draaiseinbord OB en het uitrijsein B5a, 6a, 9-12.
(Foto: R. Ankersmit)
Tekening van de stelknoptoestellen in post II.
Tekening van de handelinrichting in post III.
Terug naar Home
Terug naar seinhuizen