De locomotief NS1003 als extra trein Hlm 52 Haarlem Goederen - Amsterdam CS gezien vanuit post T d.d. 1 juni 1960. (Foto: R. Ankersmit ()) (links)
en post T d.d. 18 augustus 1973. (Foto: L.J.P. Albers ()) (rechts).
Het emplacement in westelijke richting met de rangerende buurtgoederentrein 6125 Haarlem Goederen - Halfweg, bestaande uit locomotief NS 2441
met een open wagen en een beladen gesloten goederenwagen uit Zutphen d.d. 1 juni 1960.
(Foto's: R. Ankersmit ())
Het emplacement in westelijke richting met posttrein 9222 (Haarlem - Amsterdam) bestaande uit locomotief NS1204 met de mP 9233 (links) en de westzijde van het emplacement (rechts)d.d. 1 juni 1960.
(Foto's: R. Ankersmit ())
Het emplacement in westelijke richting gezien vanuit post T d.d. 3 augustus 1974.
Het nieuwe lichtsein is reeds geplaatst.
(Foto: Wim Vos)
De schuine spoorwegovergang in de Spaarndammerdijk met post T, gezien vanaf de voetbrug over de huidige N200 in noordwestelijke richting. (Fotograaf: onbekend) (links)
en dezelfde overweg met post T d.d. 10 februari 1975. (Foto: F.J. Hoevenagel) (rechts) (bron: Stichting SNR Railverzamelingen)
De niet meer gebruikte spoorbrug, nog daterend uit de eerste jaren van de HSM, over een voormalige uitwateringssluis (de Oostsluis in het Zijkanaal F),
gezien in oostelijke richting d.d. 1 juni 1960. (Foto: R. Ankersmit ()) (links)
en dezelfde brug d.d. 27 maart 2012. (Foto: R.P.A. Bφing) (rechts).
(bron: Stichting SNR Railverzamelingen).
Sinds 2000 is deze brug een rijksmonument.
De emplacementstekening van Halfweg.
Het stelknoptoestel in post T d.d. 3 augustus 1974. (Foto:Wim Vos) (links) en d.d. 7 oktober 1970. (Foto: L.J.P. Albers ()) (rechts).
Tekening van het stelknoptoestel.
De seinbeeldenkaart van Halfweg.
Twee bladzijden uit het Seinreglement 1975 waarin de verschillende seinbeelden worden behandeld.
Het ontspoorde treinstel plan T NS 521 d.d. 2 november 1966. (Foto's: J.A. Bonthuis) (links) en L.J.P. Albers ()) (rechts).
(bron: Stichting SNR Railverzamelingen).
De laatste rustplaats van dieselocomotief 2279 d.d. 25 november 1972.
(Foto's: J.A. Bonthuis) (links) en L.J.P. Albers ()) (rechts).
(bron: Stichting SNR Railverzamelingen).
Het spoor 3 is buiten dienst, er is nieuwe zandbedding aangebracht en de tijdelijke bovenleidingsmast ter vervanging van de vernielde mast was tijdelijk op het spoor geplaatst.
De laatste rustplaats van dieselocomotief 2279 d.d. 25 november 1972 d.d. 25 november 1972 (Foto: J.A. Bonthuis) (links)
en de gedeeltelijke sloop van deze locomotief d.d. 3 december 1972. (Foto: L.J.P. Albers ()) (rechts).
(bron: Stichting SNR Railverzamelingen)
Het interieur van de NX post te Haarlem d.d. 22 juli 1976.
(Foto: Wim Vos)
Het tableau gedeelte Halfweg in de NX post te Haarlem d.d. 22 juli 1976.
(Foto: Wim Vos)
Terug naar Home
Terug naar seinhuizen