 
.jpg) 
Het tegeltableau met de stationsnaam.
(Foto: N. Grootenboer)    (bron: Stichting SNR Railverzamelingen)
.jpg) 
Het perron langs spoor 1 met het stationsgebouw en de goederenloods d.d. 10 juli 1959.
Voor het kantoor een Alkmaarse Handelinrichting en een overwegwindwerk.
(Foto: R. Ankersmit (†))
.jpg) 
      .jpg) 
De zuidzijde van het emplacement met het binnenkomende treinstel NS ElD2 326 als trein 3325 (Gouda - Alphen aan den Rijn) (links) 
en de zuidzijde van het emplacement gezien in noordelijke richting met langs het perron het treinstel NS ElD2 326 als trein 3325 (Gouda - Alphen).
Langs de losweg is een open goederenwagen NS 56484 GTMK te zien en daarachter het stationsgebouw
(met een vlag ter gelegenheid van de verjaardag van koningin Juliana) (rechts) d.d. 30 april 1958.
(Foto's: R. Ankersmit (†))
.jpg) 
      .jpg) 
Het emplacement gezien in noordelijke richting d.d. 21 juli 1975.    (Foto: F.J. Hoevenagel)    (bron: Stichting SNR Railverzamelingen) (links)
en het emplacement gezien vanaf de overweg in de Kerkweg, kijkend richting zuid d.d. 30 april 1958.     (Foto: R. Ankersmit (†)) (rechts).
.jpg) 
      .jpg) 
De straatzijde van het stationsgebouw (links)  en het stationsgebouw gezien in noordelijke richting (rechts) d.d. 21 juli 1975.
Het kopspoor voor de goederenloods is opgebroken, maar de Alkmaarse Handelinrichting is nog aanwezig.
(Foto's: F.J. Hoevenagel)    (bron: Stichting SNR Railverzamelingen).
 
       
Het emplacement in zuidelijke richting (links) en de aankomst van een trein uit Boskoop (rechts) d.d. 8 februari 1977.
(Foto's: Wim Vos)
.jpg) 
      .jpg) 
      .jpg) 
Het "Amerikaanse" inrijvoorsein Av zijde Gouda d.d. 18 oktober 1977.    (Foto: F.J. Hoevenagel) (links) , het uitrijsein B1,2  richting Gouda is uit de stand "stop" gebracht (midden) 
en een treinstel NS plan V uit Gouda passeert het uitrijsein B1,2 (rechts) d.d. 31 maart 1982.    (Foto's: N. Grootenboer)    (bron: Stichting SNR Railverzamelingen)
.jpg) 
De wisselverwarming met gasflessen van wissel 6 aan de noordzijde van het emplacement.
(Foto: N. Grootenboer)    (bron: Stichting SNR Railverzamelingen)
 
De emplacementstekening van Waddinxveen.
 
 
     
De Siemens & Halske handelinrichting zonder blokkast (links) en de losse blokkast (rechts) in post T d.d. 21 februari 1982.
(Foto's: Wim Vos)
 
     
Het signaleringstableauinterieur (links) en het stelknoptoestel voor de bediening van het overpad en de overweg in de Kerkweg (rechts)  in post T d.d. 21 februari 1982.
(Foto's: Wim Vos)
 
  
  
  
 
Tekeningen van de apparatuur in post T. 
Van links naar rechts de handelinrichting, de blokkast, het signaleringstableau en het stelknoptoestel voor bediening van de overweg in de Kerkweg en het overpad.
.jpg) 
      .jpg) 
      .jpg) 
Het uitrijsein C1,2 kort voor de modernisering van de beveiliging. Bij het overpad zijn inmiddels automatische slagbomen en een nog afgekruist dwergsein geplaatst. (links) ,
de AHOB in de Kerkweg wordt in gebruik genomen (midden) en de ontmanteling van het inrijsein D1,2 zijde Boskoop (rechts).
(Foto's: N. Grootenboer)    (bron: Stichting SNR Railverzamelingen)
 Terug naar Home
Terug naar Home  Terug naar seinhuizen
Terug naar seinhuizen